Sunday, 23 October 2016

Marilah Kita Bersawah

Assalamualaikum.

Yang kat header tuu, masa aku bersawah tahun 2015. Kat sawah pun wajib cun tau. Wakaka Sekarang nie, penghujung tahun 2016 sudah tiba. Ayuhlah kita membakar kulit.

Kalerful. Ko tek sekerem?

Family + Sawah = Heaven


Sawah terbentang di tepi jalan


Pondok baru



Masukkan ke dalam lubang

Tuu bukan kotor, tuu nikmat namanya

Bapak buat lubang guna nugal, aku and mak masukkan padi dalam lubang

Tanah sewa jer. Tahun nie bersawah kat 3 tempat berbanding tahun lepas hanya 2 tempat. Ermmm. Sakitnya segala sendi aku T_T

See ya.

Tuesday, 18 October 2016

Lapangan Terbang, Sibu dan Belon!

Assalamualaikum.

07 September 2016.

Terminal Bas, Sibu

9.18 pagi di Sibu menunggu ketibaan YB yang tak tiba tiba kepala hotak --'

Wisma Sanyan, Sibu


Perjalanan 2 jam ke Sibu buat punggung kita masak ^^

Piwiiit

Pasar Sentral, Sibu

Seumur hidup baru tau Pasar Sentral ada lif --'

Permai Jaya, Sibu

Sila bandingkan harga di tempat anda

Lapangan Terbang, Sibu

Back to the topic, "belon" dalam Bahasa Melayu Sarawak bermaksud "kapal terbang". Hehe


Lapangan Terbang Sibu, for the first time. Tak buat apa pun kat sini. Saja vroom vroom. Masuk ke dalam pun tidak sebab malas nak parking. Lagipun dah lewat.





Yihaa, itu belon! ^^

Gerak balik hometown pukul 5 petang. Malam baru sampai rumah. Cyahhh. Babai, Sibu. Muuuahx.

p/s : Macam biasa, kebanyakan gambar diambil ketika moto bergerak dengan pelbagai kelajuan. Jadi, dia ada mereng mereng sikit.