Sunday, 20 September 2015

Berjemur di Tepi Pantai

Assalamualaikum.

Last minit punya rancangan. Rempitz gi pantai. Satu jam plus plus. Memula singgah Pantai Alit, Kabong. Nice tapi panas gila. Takde tempat berteduh. Pengunjung pun takde. Yang ada hanya dua tiga orang penduduk bawak naik hasil tangkapan dari laut.

Stoking sukan pun boleh

So, teruskan perjalanan ke Pantai Tanjung Kembang, Kabong. Jauh sikit tapi kat sini meriah. Pengunjung ramai. Tempat berteduh ada. Chalet pun ada sapa sapa yang nak bermalam tuu.

Silakan masuk

Parking jer mana mana

Chalet

Berpeluh aku menapak sampai sini

Wahaha Rambut dia dah pendek !

Mandi lew puas puas

Bayangan gurauan

Mr Crab dan janda jandanya tidak termasuk aku

Anyway, terjumpa tapak sulaiman. Pestime tengok live. Hidup lagi. Taktau kenapa aku rasa seram tengok benda nie. Tapi bebudak nie laa nak ambik. Nak tunjuk kat mak, katanya. Aku cakap jangan, diorang tetap nak ambik jugak --'

Hidup lagi

Dah meninggal dunia

Sebelum balik singgah Pekan Kabong jap. Pelik family nie. Dah nak balik baru ingat nak beli air dengan jajan. Terkumat kamit mulut aku makan popcorn atas moto sepanjang perjalanan balik. Kah !




Best tapi panas. Apa apa pun, alhamdulillah. Selamat pergi balik. Hope nanti dapat lepak lepak sini lagi. In shaa Allah.

Night.

Tuesday, 15 September 2015

Let's Survive

Assalamualaikum.

Lepas gagal UPU hari tuu, aku pegi buat rayuan dengan penuh keazaman. Dan semakan keputusan rayuan telah bermula pada jam 12 tengah hari tadi. Result? Alhamdulillah. Tahniah buat diri sendiri.




Bestnya, Ya Allah. Nie antara pilihan teratas yang aku buat hari tuu. Tapi apasal kat UiTM Kampus Puncak Perdana pulak? Jauh. Jauh gila. Entah laa. Taknak laa menyusahkan sesiapa lagi. Tak boleh pentingkan diri. Anggap sebagai bukan rezeki?

Sangat sakit.

Sunday, 13 September 2015

Jam Loceng Hello Kitty

Assalamualaikum.


Kalau tunggu orang bagi memang tak laa kan. So, beli sendirian berhad jer laa eyh. Walaupun phone dah tersedia alarm, tapi aku tetap nak beli jugak. Tak mampu menahan kehendak. Puahaha

Phewww ~