Sunday, 23 October 2016

Marilah Kita Bersawah

Assalamualaikum.

Yang kat header tuu, masa aku bersawah tahun 2015. Kat sawah pun wajib cun tau. Wakaka Sekarang nie, penghujung tahun 2016 sudah tiba. Ayuhlah kita membakar kulit.

Kalerful. Ko tek sekerem?

Family + Sawah = Heaven


Sawah terbentang di tepi jalan


Pondok baru



Masukkan ke dalam lubang

Tuu bukan kotor, tuu nikmat namanya

Bapak buat lubang guna nugal, aku and mak masukkan padi dalam lubang

Tanah sewa jer. Tahun nie bersawah kat 3 tempat berbanding tahun lepas hanya 2 tempat. Ermmm. Sakitnya segala sendi aku T_T

See ya.

26 comments:

  1. sawah bila menghijau, menguning mmg cantikkan...kat sni pown rietta suka tgk sawah...

    ReplyDelete
  2. Singgah sini :)
    Great post.
    Ditunggu kunjungan balinknya ke Staedtler Pensil Terbaik Untuk Anak

    ReplyDelete
  3. bestnyaaaa bersawahh ...kalau lalu tepi sawah padi yang menghijau damai je rasaa

    ReplyDelete
  4. Masa kecik-kecik dulu Mrs. A pun pernah tolong mak Mrs. A bersawah.
    Tapi kenapa sawah KTC ni tak banyak air.
    Ada lintah tak tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Air sungai naik, tenggelamlah ia. Huhu.
      Lintah? Ada, ada.

      Delete
  5. Bersawah dapat meningkatkan kualitas hidup karena selain kita bersahabat dengan alam, kita juga akan menghasilkan padi untuk mencukupi kebutuhan pangan. Nice posting :)

    ReplyDelete
  6. wah bestnyaaa :D last dulu tengok arwah tok menyawah :'(

    ReplyDelete
  7. weee bestnyaaa ! seronok la dapat merasa experience bersawah. tak pernah rasa bersawah huhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best meh. Datang laa sini kita bersawah :P

      Delete
  8. Lawanya gambar-gambar kat sini :)

    ReplyDelete
  9. teringin nak tengok sawah padi yang dah masak warna kuning tu huhu

    ReplyDelete
  10. dolok sempat nugal pake btg kayu sigik sigik,.sampe keras tapak tangan

    ReplyDelete
  11. last bersawah time kecik2 dlok sbb ikut grandparents. nktok nang dah sikda dah. masih ingat gik dlok lpas balit dari sawah ya trus sakit kaki hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Bena gilak. Lebih lebih gik mun bangun pagi esok nang terasa segala sendi XD

      Delete