Tuesday, 18 October 2016

Lapangan Terbang, Sibu dan Belon!

Assalamualaikum.

07 September 2016.

Terminal Bas, Sibu

9.18 pagi di Sibu menunggu ketibaan YB yang tak tiba tiba kepala hotak --'

Wisma Sanyan, Sibu


Perjalanan 2 jam ke Sibu buat punggung kita masak ^^

Piwiiit

Pasar Sentral, Sibu

Seumur hidup baru tau Pasar Sentral ada lif --'

Permai Jaya, Sibu

Sila bandingkan harga di tempat anda

Lapangan Terbang, Sibu

Back to the topic, "belon" dalam Bahasa Melayu Sarawak bermaksud "kapal terbang". Hehe


Lapangan Terbang Sibu, for the first time. Tak buat apa pun kat sini. Saja vroom vroom. Masuk ke dalam pun tidak sebab malas nak parking. Lagipun dah lewat.





Yihaa, itu belon! ^^

Gerak balik hometown pukul 5 petang. Malam baru sampai rumah. Cyahhh. Babai, Sibu. Muuuahx.

p/s : Macam biasa, kebanyakan gambar diambil ketika moto bergerak dengan pelbagai kelajuan. Jadi, dia ada mereng mereng sikit.

16 comments:

  1. Nice story, i like it

    Regards
    Budy | Travelling Addict
    www.travellingaddict.com

    ReplyDelete
  2. Salam dik KTC....wahhh...semua gmbar cantik lah dik suka akak tengok....tpi yg gmbr bawah tu tengok tiang lampu mcm nak rebah jak...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam.
      Kan, kak. Kesan pergerakan. Hihihi

      Delete
  3. sronoknye jenjalan...dah lama xjenjalan merempit....

    ReplyDelete
  4. hehe. dan dan cari belom..tapi xde gmbr belon.rupanya kapal terbang..hehehe

    ReplyDelete
  5. tak pernah jejakkan kaki ke sarawak..

    ReplyDelete
  6. salam ktc... lama tak singgah ..
    masuk sini gamabq lawa lawa je... belon ingatka post pasal belon bulat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam. KTC pun jarang blogwalking.
      Hihi. Belon spesies lain nie, TKK :P

      Delete
  7. Alahai belon tu rupa-rupanya kapal terbang...baru tahu

    ReplyDelete