Sunday, 7 February 2016

Gaji, Angpau, dan Cuti ~

05 Feb



Terima gaji. Enam ~ Hurm. Alhamdulillah laa. Simpan gak. Nak kumpul beli laptop.

06 Feb

Dapat angpau, RM30. Huhu Okey laa tuu. Masuk dalam kocek seluar. Lupa ambik. Kena basuh sekali masuk washing machine. Wakaka

SP cakap Selasa nie aku tak boleh offday. Nanti dia bagi gaji triple. Ye laa tuu. Bunga ayat jer gaji triple tuu. Takde maknanya ~

Dah laa takde cuti raya Cina. Tak dapat jalan rumah geng Cina macam tahun tahun lepas. Offday kena potong lak tuu. Huhu T_T

Number phone ~

07 Feb

Malam nie tumbuh tanduk. Free free free. Wakaka Tanduk bercabang. Aku and Tina memang tak boleh bersama. Naya.

Then ECR Machine wat hal. Banyak traksaksi salah. Ada 2 sen, ada 19 sen. Not my fault. SP yang suruh guna. Dah tau benda tuu tak betul.

Balik, bapak lewat ambik. Tak perasan jam, katanya. So, aku layan mercun dengan Tina, Kak Dayah, Dom, Qurie, and SP. Then bapak sampai bersama Sera. Layan gak baru balik. Hahahaha

Huhu.

4 comments:

  1. tuntut laaa gaji triple tu.. mana boleh janji manis saja..

    ReplyDelete
  2. Boleh buat aduan kan . Tak silap ada bahagian tu.. sian kat kita yg keje pnat gila

    ReplyDelete
  3. Dalam prosedur buruh memang 1st raya triple, 2nd raya double. ( utk raya puasa dan raya cina sahaja kalau tak silap ). kalau perayaan lain double. kalau tak bayar boleh buat aduan/tuntutan ..heehe

    ReplyDelete