Tuesday, 5 January 2016

Gaji dan Nuffnang

Assalamualaikum.

Payday. Mahwa ku. Sangat tidak berbaloi. Tak cecah namratus and elaun seratus aku lesap sebab aku lambat seminit. Aku sampai 5.01 petang kelmarin.

"U ada nak sambung belaja?" - SP

"Tak... Kot" - Aku

"Tada?" - SP

Angguk.

"U... U tada apa apa masalah. Cuma U cashier aa jangan duduk macam ini (sambil demo). Saya selalu nampak U duduk macam ini" - SP

Angguk and tersengih sengih. Aku kan rock. Duduk pun wajib rock.

"Dengan cepat" - SP

"Apa benda yang cepat?" - Aku

"Kira. Aa kira lambat tapa. U masuk barang dalam plastik cepat sikit laa. U lambat. Masuk saja ta pelu fikir. Kira saja fikir. Customer tunggu lama" - SP

Aku tergelak. Tengok muka SP kot kot dia senyum ke apa. Eyh, masam. Tak payah berangan. Terus ambik gaji and

"Thank you" - Aku

Krik krik krik. Booo. Dia tak jawab. Belik belik belik.

Kalau macam nie, 8189334577943116688378253893 tahun keja pun gaji tak cukup nak beli laptop. Hahahaha ha ha ha ha ha hahahaahhahahhahaahha hahaahaagaaahagaagaggagaahhaaghaaggaaha ashaa ash ashah

And mana cek Nuffnang saya tak sampai sampai sampai nie? Dekat 2 bulan dah nie.

Alhamdulillah. Okey laa kan. Dapat share share and pemili dah cukup bagus. Thanks SP sebab ambik saya keja.

20 comments:

  1. Wah dah dapat gaji.. Semoga murah rezeki lagi..Aamiiin!

    ReplyDelete
  2. lewat seminit pn dah lesap seratus..sabar jer la

    ReplyDelete
  3. hihihi strict juak bos yaa. tp syuko lah at least ada gaji. tapii over juak oh lambat sikit terus potong elaun huhuhu.

    ReplyDelete
  4. Salam singgah sini dik KTC.....wahh...tak sedar dah terima gaji yer..hihi.....Akak belum gaji lagi ni...huhu...

    ReplyDelete
  5. Wahh....lewat seminit pun dah kena potong elaun ker...sabar jak dik.....semua tu dugaan dan adik kena tabah menghadapinya...

    ReplyDelete
  6. Waaaa dah dapat gaji bestnyaaa belanja kite sikit haha

    ReplyDelete
  7. Lewat seminit potong seratus. Hm. Bersyukurnya duduk semananjung!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kaitan lewat seminit potong seratus dengan duduk semenanjung?

      Delete
  8. salam . ktc! share dengan family insyaAllah ada berkatnya :)

    ReplyDelete
  9. hehehehee bertabah la ktc! <3
    tp ok la tu dia mcm nak puji je tuw :p
    hihihihi

    ReplyDelete
  10. uish, lambat seminit kena ptg seratus. boleh buat aduan tu. tp kita nk buat aduan leceh kan.

    ReplyDelete
  11. Overnya potong seratus. Wardah dulu ade gak lmbt masuk dia potong sikit je.

    ReplyDelete
  12. Overnya potong seratus. Wardah dulu ade gak lmbt masuk dia potong sikit je.

    ReplyDelete
  13. bengang kan kene potong gaji lmbt seminit seminit jee., huhu2

    psst ., ni supermarket kat roban kah sarikei kahh., bukan semenanjung kann? hehe2

    ReplyDelete