Monday, 14 December 2015

Next

Assalamualaikum.

Hai. Saya sudah genap seminggu kerja. Then genap lima hari jadi cashier. Hehehe Tak sangka mampu bertahan. Sebab utama, staff kat sana semua baik baik, boleh diajak berborak, dan melawak. Kalau tak, dah lama aku stop.

Tadi wat salah sekali jer. Tapi boleh rileks rileks sebab salah biasa biasa jer. Haks. Bila laa nak pecah rekod tak buat salah ye. Huhu

Boss sampai petang tadi. First aku nampak dia masa first day aku masuk keja. Then tak nampak dah. Seram aku masa dia and supervisor bercakap. Kasar semacam. Dah laa tak sporting dengan staff. Adoi. Sabo jer laa haih.

Hari Ahad pun tutup 9 malam. Kemas kemas habis masa setengah jam. So, balik 9.30 malam laa. Hurm.

Zzz ~

...

Entry di atas ditaip semalam. Belum sempat publish, aku dah tertido. Baju pun tak sempat sidai. Nasib baik terbangun 3 pagi sebab terdengar hujan. Cepat cepat bangun pegi sidai. Hurm.

Hari nie pecah rekod, mesin aku clear takde resit salah. Hahahahaha Alhamdulillah. Cuma tuu laa, aku nie memang dilahirkan sebagai seorang yang blur. Semua tak paham. Tambah tambah BM supervisor tuu tak berapa nak clear. Dia mintak lain, aku bagi lain. Dia nak RM300, aku bagi RM100. Dia suruh bukak laci bawah, aku bukak laci tengah. Dan banyak lagi laa. Pecah kepala aku. Berselerak segala hotak.

Then tadi aku kena tegur lagi. Dalam mesin dah habis duit RM5 and RM10. So, aku mintak tambah laa. Memang kena aku lepas tuu sebab lewat cakap duit dah kurang dalam mesin. Manalah saya tau --'

Balik tadi masa tunggu bapak pun kena panggil dengan supervisor. Dia cakap dari mana datangnya 1 sen. Mana ada barang supermarket harga 1 sen. Hahahahaha Aku tekan 1 sen masa dia bagi duit tadi laa. Hahahahahahaha "Okey, sorry" Dia angguk jer and blah buat apa entah. Hahahahaha

Stress.


T shirt dah ada. Saiz M macam besar jer aku pakai. Ada 4 helai. Bayar masa dapat gaji nanti. Pergh. Aku perasan banyak customer pakai baju sebijik warna hijau nie. Hahahaha

Kbye.

10 comments:

  1. salam hahahha, penat sangat tu sampai tertido! faham faham hehehe

    ReplyDelete
  2. Haha. Wardah macam kenanga kerja juga ni.. Haisyh.

    ReplyDelete
  3. Haha. Wardah macam kenanga kerja juga ni.. Haisyh.

    ReplyDelete
  4. biase la tu..bos kene kerek..x kerek bkn bos name nyer..haha..

    ReplyDelete
  5. normal la tuh kalau buat salah..lagi pon still baru lagi kan,,lama lama nanti oklah tuh.. :)

    ReplyDelete
  6. pagi ktc. selamat berkerja :)

    ReplyDelete
  7. ala kesiannya terrtidor T_T
    chaiyuk ktc u can do it!!!!!!!!! <3
    gogogoooooo!

    ReplyDelete
  8. eheheheh... happy working wokeyh :)

    ReplyDelete
  9. seram ada jak supervisor ya hahahaha

    ReplyDelete