Thursday, 5 November 2015

Pergi ke Sibu Nak Ambik Barang Lupa, Barang Lupa Balik

Assalamualaikum.

Yeay, Sibu lagi !

Family Ngah dah pindah rumah sewa. Tak tinggal kat sawmill dah sebab tempat tuu dah ditutup. Sama macam sawmill kitorang dulu. Pestime singgah rumah sewa diorang. Sedih lak. Takde lagi dah sawmill. Takde lagi dah naik feri. Huhu Banyak kenangan zaman kecik kat sana T_T

Budak tuu takut kucing haha

Cuba menyeberang tapi tak dapat Hikhokhikhok

Lepas selesai apa semua urusan, bergerak balik. Sebelum balik kita pusing pusing Sibu cuci mata kejap. Paling bosan tunggu traffic light --'


Macam mana laa diorang nie keja tinggi sangat

Wisma Sanyan penuh nostalgia





Isi minyak

Perjalanan balik pun diteruskan. Tetiba Yak aku tanya dia ada simpan tak barang yang dia nak ambik tadi. Aku cakap taktau. Berhenti tepi jalan and cek. Grrr. Takde. Benda tuu yang nak diambil, benda tuu jugak yang tertinggal. Terpaksa laa berpatah balik.

Guna jalan bawah Jambatan Lanang for da festaim

Tapi best jugak patah balik. Boleh sambung cuci mata sekali lagi. Eheh. Pas ambik barang, terus balik Saratok.

Jambatan Lanang, Sibu :)

Hashtag kubur Cina

Apa apa pun, selamat pergi selamat kembali. Alhamdulillah. Sampai Saratok tetiba langit gelap and kilat sabung menyabung. Nasib baik dah sampai ke destinasi. Nanti ada rezeki boleh laa gi Sibu lagi. Singgah Bukit Aub ke, lepak tengah bandar ke, apa ke. Haha

Ngantok.

33 comments:

  1. Replies
    1. Setuju dgn Ros. Memang cantik2 gambar KTC ni. Seronok tengok sebab nampak hidup :)

      Delete
  2. bestnyaaaaaaa :D
    gambar kucing tu paling kiut :3

    ReplyDelete
  3. Alahai..tertinggal plak.. maksudnya nak 2x tengok pemandangan la tu..

    ReplyDelete
  4. nasiblah check tepi jalan kan.. kalau dah sampai rumah baru check... melepaslah alamak nyeeee..... nice pictures KTC

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak bulus tu mmg cute.. serius... pos boleh?? hihihihhiih

      Delete
    2. Anak bulus? Bulus tuu apa? Kucing? Haha Anak kucing tuu jiran Mak Ngah punya. Kikiki

      Delete
  5. Pemandangan yang indah..bilalah dapat pegi ke sana...T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah, ada rezeki nanti boleh jalan jalan kat sini :)

      Delete
  6. hahaha baca tajuk entry ni kelakarla xD saya pun selalu cmtu, selalu sgt lupa ambil barang yg sepatutnya nk diambil :p
    gambar kucing tu kiutt! x tolong dia seberang longkang tu ke :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Barang tuu yang nak diambil, barang tuu jugak yang lupa. Haha
      Yups, ada tolong. Bawak seberang nie. Eyh, dia nak ke seberang sana balik --'

      Delete
  7. suka entry ni, duk tengok gambar je dari tadi, heheh langit sama awan tu cantik sangat!

    ReplyDelete
  8. hahahaa,,, seronok, alang2 patah balik, cuci mata,,haha

    ReplyDelete
  9. sambil patah balik boleh cuci mata tengok pemandangan lagi.. memang cantik sibu.. bila la boleh ke sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah, nanti ada rezeki lebih, boleh laa singgah Sibu ^^

      Delete
  10. Padak cik akak mun sampei sibu,,hihi..

    ReplyDelete
  11. Comella kucing2 tu,..badan kecik cenonet ada hasrat nak seberang longkang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha Kan. Kemain terkial kial nak menyeberang XD

      Delete
  12. TQ for sharing.. lamak dah sik pergi Sibu eh. kacak juak gambar kitak ambik ya..paling kejawak sekali anak pusak ya...

    ReplyDelete