Friday, 17 July 2015

Raya :)

Assalamualaikum.

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Duit raya? XD

Updated : Sorry. Picture has been removed -

Anyway, hari nie balik kampung sebelah bapak kejap. Tak jauh. Pakai moto ambik masa 1 jam jer. Aku bawak mak and Sera. Juha bawak Nas. Bapak bawak Eri. 3 buah moto. Cun. Sepanjang perjalanan dapat rasa suasana raya sebab ramai yang bawak moto, bawak keta pakai baju melayu or baju kurung. Uhuk. Tak sangka raya tahun nie ramai yang kaler ungu. Ungu biru ungu biru atau yang sewaktu dengannya XD

Dah sampai !

Tunggu perahu tambang nak gi seberang.

Nampak tak dia bawak apa? :)

Dalam perahu

Dah sampai :)

Pintu gerbang :)

Tengah hari balik semula ke Saratok. Takleh lama lama kat kampung sebab kek, biskut, air, apa semua belum sedia lagi kat rumah. Angkut Mijal dengan Haikal bawak balik Saratok XD Haha

Can ya spot Serafina? XD

Sepupu aku belah bapak semua kecik kecik. Sungguh bosan jadi cucu sulung. Asal balik kampung jer takde geng. Nak geng dengan makcik, aku rasa aku nie tak matang. Kalau tak matang, main aa ngan budak budak kan. Hurm, nak main ngan budak budak, aku rasa aku bukan budak budak. Tapi aku tak matang. Tapi aku bukan budak budak. Apa aku merepek nie.

" Sera, kita ambik gambar jom "

" Taknak ! "

" Kalau macam tuu, Sera ambik gambar akak boleh? "

" Sini ! "

" Tekan jer mana mana kat skrin tuu, okey "

*Snap...

" Dah ke? Sini akak tengok "

" Nah "
.
.
.
.
.
.
.


Okey --'

26 comments:

  1. merempit ke cik adik gi beraya? hehe. just kidding :D selamat hari raya aidil fitri, maaf zahir & batin . akak gi beraya drive kereta. dulu-dulu je bawak moto.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak raya pun memang merempit Kak FL :)
      Okey aa tuu dapat pakai keta. Hehe
      Oh, selamat hari raya jugak ^^

      Delete
  2. Tapi sera mmg terbaik....



    Slmt hari raya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sera memang terbaik XD
      Selamat hari raya Abang Sarip kittew ^^

      Delete
  3. ahahaha... dah suruh snap. snap je...

    ReplyDelete
  4. wahh. bestnya. hri rya yg bermakna

    ReplyDelete
  5. Alahai dia snap jari sendiri yer... Selamat Hari Raya Aidilfitri yer ^-^

    ReplyDelete
  6. Salam Aidilfitri. Have a colourful celebration :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Aidilfitri too :) In shaa Allah ^^

      Delete
  7. Selamat hari raya, Elena.

    ReplyDelete
  8. Selamat hari raya kak!
    Kacak hakak kite ni beraya pakai baju kurung naik moto xD hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya, dear ! ^^
      Ehem. Sado tak XD

      Delete
  9. selamat hari raya!!
    eh knp gambar last nampak mata je kak sera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya too, dear :)
      Itulah seni namanya XD

      Delete
  10. bab babak ambil gambar tu mmg menarik :)

    ReplyDelete
  11. hehehe akak cucu sulung belah ayah.. tapi cucu bongsu belah emak.. hahaha
    mmg trasa bezanya.. uniknya.. naik motor.. naik boat.. mesti srnok kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi cucu sulung tak best aa kalau sepupu lain masih kecik kecik belaka... Kuikuikui
      A'ah, seronok sangat. Hehe :)

      Delete
  12. Knp Anas rasa Anas dh komen kat entry ni, tapi tak jumpa komen Anas tu, ahaha, anyhoo - dah raya ke berapa ni? jap #cek kalendar. haha. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin Siara Elina :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh eh, saya tak delete okey. Memang Anas belum komen laa tuu kot :)
      Selamat hari raya too, Anas. And Maaf zahir batin ^^
      Hehehe :)

      Delete
  13. gambar yg last tu cantik.. hehee

    ReplyDelete