Thursday, 25 June 2015

Off to Sarikei

Assalamualaikum.

Sepatutnya Juha yang ikut bapak pegi Sarikei. Sebab dia nak beli buku buku SPM. Mungkin sebab puasa and cuaca panas, dia berbelah bahagi nak ikut ke tak. So, aku offer biar aku jer ikut bapak XD Kekeke

Hari nie bapak yang ride. Kalau aku yang bawak moto pastu bapak bonceng, nampak macam buang tabiat laa pulak anak beranak XD Jom.

Area Bukit Sebangkoi.
Nie antara kawasan panas. Dan keras. Entah?

Ladang Kelulut di tepi jalan.
Madu kelulut mahal ke?
Banyak pulak pengusaha kelulut sekarang nie.

Bandar Sarikei di hadapan :)

Taman Tasik Sarikei.
Tak pernah lagi masuk sini.

Uhuuu, selamat datang ke Bandar Sarikei !

Kawan kawan, sila spot bapak nanas !
Mercu tanda Sarikei nie. Haha

Terminal Bas Sarikei.

Park here.
Moto tinggal. Kita jalan kaki.

Sampai jer kat Sarikei, terus pegi Anthonian. Aku tak pasti aa ada kedai buku lain ke kat Sarikei nie? Aku biasanya pegi sini kalau nak cari buku XD Takpun ke Sibu.

Anthonian (tingkat atas)
Aku suka bahagian nie sebab banyak barang DIY haha

Pastu pegi carik barang keperluan bapak pulak. Bekas spray apa ntah nama dia. Tak pasti.

Jalan punya jalan nampak tokey angkat ikan besa maa.

Jom mandi XD



Dah jumpa kedai, aku tunggu kat luar jer. Cuci mata. Tetiba nampak Souvenirs House kat sebelah.

 
 
Souvenirs House, Sarikei

Bapak cakap, kat kedai nie aa Sera selalu beli kura kura kecik tuu. Aku teringin nak masuk sementara tunggu bapak. Tapi cuaca panas aa. Kang ada pulak yang pengsan dalam tuu. Pfft. Lain kali aku mesti masuk ! [ Facebook : Souvenir House ]

Sebelum balik, carik buah buahan dulu. Kekeke XD Selesai apa semua, balik aa. Aku rasa macam nak pitam dah. Haha Dengan cuaca panasnya. Perit tekak. Fuh.

Kurma nie nampak macam manis gila.
Aku tak beli XD

Saratok ke Sarikei ambik masa lebih 1 jam. Saratok ke Sibu pulak dalam 2 jam macam tuu. Kalau pakai moto aa. Bergantung pada kelajuan. Bapak aku boleh tahan lajunya. Tuu yang gambar tuu senget senget mereng mereng jer aku snap. Kahkahkah XD

Good bye, Sarikei. Lain kali aku datang lagi. In shaa Allah.

24 comments:

  1. bestnya..rasa mcm akak plok travel ke sana..bila laa nak sampai ke Sarikei ni???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best laa jugak, kak :)
      In shaa Allah nanti ada laa rezeki nyaa tuu. Boleh laa jalan jalan kat Sarikei :)

      Delete
  2. 6 tahun di srwk..belom sampai sarikei lagi..hihi

    ReplyDelete
  3. cantik2 la scene la sarawak..sbb 2 cintaku tertinggal di sarawal..hehe..nt nk g sarikei la pula..n sibu..insyaAllah bln 12 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi. Tertinggal cinta ye XD
      A'ah. Hari tuu dah jalan jalan kat Kuching kan. Hehe
      In shaa Allah. Semoga tiada aral melintang :)

      Delete
  4. wahhh lamak sk round2 gi sarikeii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegi laa kelak. Cuci cuci mata nangga buah nanas besa. Haha :P

      Delete
  5. wah, jalan2 ye dia. best tu..

    ReplyDelete
  6. Sarikei.. kakak gua pernah bertugas kat sana selama nam tahun tp haram tak pernah bwk gua :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha Takpe. Satu hari nanti ada laa rezeki lu :P Wa doakan ! Amin.

      Delete
  7. tetiba rindukan abah.. dah lama x membonceng dgn dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah. Nanti ada kelapangan pegi laa membonceng ye. Hehe :)

      Delete
  8. Gua nk ikut membonceng boleh tak?kikiki

    ReplyDelete
  9. ada sesapa call nanas? cause Anas is here. ok hambar. haha. Hye Elina :) lama tak masuk sini kan. setahun ada? harap sihat je k. laptop buat hal lah, tu yg xleh nak update apa2 tu. ni pun guna jampi2 skit. haha.Salam Ihya Ramadhan. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh. Hahaha Nanas = Anas? XD
      A'ah. Lama tak nampak. Takpe. Take your time. Jampi tuu kena baca kuat kuat sikit. Haha :P
      Terima kasih. Salam Ramadhan jugakkk ^^
      Raya nanti nak duit raya. Haha

      Delete
  10. hai.. dah jadi follower ke 1124. besarnya ikan tu..teringin nak melancong ke sarawak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah. Nanti kalau ada rezeki datang laa Sarawak. Hehe
      Btw, thanks :D

      Delete
  11. best best.. kawan una ada kerja dekat sarawak jugak. dekat padawan. banyak lagi tempat dalam malaysia tak explore ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeke. KTC tak pernah lagi jejak Padawan. Hehehe Tuu laa kan. Banyak lagi tak explore :)

      Delete
  12. Wahh.... belum pernah sampai Sarikei lagi... Insya Allah akan pergi suatu hari nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah. Nanti kalau ada rezeki boleh laa singgah Sarikei cuci cuci mata :)

      Delete