Saturday, 13 June 2015

It's Been Said and Done

Assalamualaikum.

Setelah beberapa hari buat persediaan, surat jemputan pun dah hantar, akhirnya tibalah hari yang ditunggu tunggu. Dan hari yang ditunggu tunggu itu adalah sangat penat. Takpe. Yang penting meriah :)

Ngah Teh dari Sibu and family Yak Jiah dari kampung pun balik sini pagi tadi nak bantu masak masak apa semua. Sudah semestinya sedap. Family nie semua terer memasak. Tapi apasal ke-terer-an tuu tak turun kat aku eyh? lololololol




Rumah kami takdelah besar mana. Kalau tunggu rumah besar baru nak buat kenduri memang sampai bila bila aa takkan buat XD So, kena pakai tingkat atas jugak. Yang muda muda pegi atas. Yang dah tak larat naik tangga dok bawah laa ye. Yang pompuan dipersilakan berhimpit di dapur. Kekeke

Kantoi suka conteng dinding XD

Start jam 4.30 petang. Lepas baca baca apa semua, dah boleh menjamu selera. Dalam jam 5 petang macam tuu aa. Dengan menunya.. Air Sunquick, kari ayam (wajib ada), daging masak hitam (apa entah nama dia), sayur kacang hijau + daging ayam, sayur campur, acar (taktau aa nama dalam BM), dan menu paling panas... UDANG ! Haha Fresh lagi XD

Tak sanggup nak upload gambar udang.
Nanti korang teringin kang susah pulak XD
Upload gambar air mineral jer k.
Hahahambar !

Apa apa pun, alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Keja pun dah beres (lah sangat). Esok sambung lap lap, susun susun, simpan simpan. In shaa Allah. Lepas tuu bersiap sedia menunggu kehadiran Ramadhan. Tak sabarnya. Tak sabarnyaaa :)

K lah. Nak rehat.

24 comments:

  1. Wahhh rumah baru ye? Best makan makan~

    ReplyDelete
  2. udang.. mm best nye. tapi nape xde dalam entry gmbr udang.. tercari2 kot terselit dlm plastik. =)

    ReplyDelete
  3. @Nadratul Syazwana Eyh takde laa Kak Nad. Kenduri doa selamat jer. Hehehe

    ReplyDelete
  4. @KorN Ada jer gambar udang. Tapi taknak upload. Kang ada pulak yang mengidam. Haha :P

    ReplyDelete
  5. Saya tau acar..! :D

    yang daging masak hitam tu campur kismis ke? Kalau ye, kat sabah kami panggil daging masak ros.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acar.. Yang ada timun, carrot, etc. Kan? Hehe
      A'ah. Ada kismis. Kat sini sama jugak kot. Saya yang taktau nama dia apa. Haha Tapi memang sedap aa. Kekeke

      Delete
  6. Syoknya! dulu -dulu mesti buat kenduri smbut puasa kat kampung...tapi sejak mak tak berapa sihat & dah tak dduk sendiri..kami dah xbuat tradisi ni...


    singgah blogwalking :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laa, yeke. Takpelah. In shaa Allah satu hari nanti dapat teruskan lagi tradisi tuu :)
      Anyway, moga mak SS cepat sembuh ye. Amin, in shaa Allah :)

      Delete
  7. salam ramadhan dear..

    Do visit me :
    http://duniamahabbah.blogspot.com/2015/06/students-assignments.html

    ReplyDelete
  8. Da knduri ka tu, slm knl dri lya..slmt brpuasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah. Dah kenduri, alhamdulillah :) Salam Ramadhan ^^

      Delete
  9. wah..bestnya buat kenduri. boleh rapatkan silaturrahim ngan org2 kampung

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Gambar udang takde. Tak sampai hati tengok Anas terliur. Haha XD

      Delete