Sunday, 24 May 2015

Permudahkanlah

Assalamualaikum !

Yeayy, hari nie merempit pakai jaket baru. RM15 jer beli kat Sibu hari tuu. Haha Sungguh murah, selesa, dan bergaya :P

Anyway, ini bukanlah masa untuk bergembira. Sebab tadi balik kampung sebelah bapak. Ziarah emak kepada paknek = moyang? Moyang laa kot? Moyang laa eyh. Dia tenat dah T_T

Jalan kat Sungai Baloh dah cantik.
Takde jalan batu batu dah.
Kalau masih batu batu takde nya aku nak pakai jalan nie.
Trauma jatuh moto elak lopak besar kat sini :P

Pegi kampung paknek kena menyeberang sungai.
Pakai perahu tambang laa.
Apa kau expect aku berenang pakai cawat?

Sampai sampai jer kat rumah, rumah penuh dengan jiran tetangga dan sanak saudara. Aku tengok moyang terbaring kat satu sudut. Mata pejam sepanjang masa. Nafas jer turun naik. Ya Allah. Taktau nak cakap pe. Entah aa. Dia tak menghidap pape penyakit pun. So, memang sakit tua laa kot.

Lepas buat apa apa yang patut, kami bergerak balik ke Saratok semula. Aku kena cepat. Nak siapkan stuff untuk interviu. Kuikuikui

Tunggu perahu tambang ~

Aku tak mampu buat pape. Aku cuma mampu berdoa supaya Allah kurangkan ujian buat dia. Kalau dah tiba masanya, ambillah semula. Permudahkanlah. Amin.

Sempat gak singgah beli jajan kat Roban :)

K lah. Lepas nie nak fokus untuk temuduga. Hari nie 24 Mei birthday mak tercinta muah muah, eheks. Esok 25, 26, 27. Tak lama lagi laa --' Dup dap dup dap. Nerves ada, teruja pun ada. Semoga urusan aku juga dipermudahkan. Amin, in shaa Allah :D

Aik, mana sijil SPM aku nie !!

6 comments:

  1. Alolo~ sedihnya. Takpe la, masanya dah sampai. Allah tu Maha Adil. Anyway, good luck utk interview ye? Saya satu interview pun tak dapat. Sedihnya lahai! :')

    P.S: Dah lama sangat saya tak jenguk dan baca entry blog awak yg simple nie. Nampak tak rindunya tu? Hehehe. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yups, Allah Maha Adil ^^
      Thanks, in shaa Allah geng. Hehe Amin.
      Takpe, belum rezeki awak. Nanti ada laa tuu :)
      Wiwit, miss you too geng T_T Haha :D

      Delete
  2. masa nenek sy meninggal hari tu pun dkt je dgn bufday mak sy.. mcm kebetulan pula

    ReplyDelete